Gossen Idrettslag har tatt i bruk KlubbAdmin som er Norges Idrettsforbunds egen løsning for medlemsadministrasjon. Dette innebærer at alle medlemmer, både aktive og de som har verv i klubben, må registreres via MinIdrett. Hvordan dette gjøres kan du lese mer om i veiledninga lengre ned, husk å søke om medlemskap i Gossen IL. Dersom du har barn med på idrettsskole eller håndball har du kanskje allerede mottatt en e-post med krav om å betale treningsavgift. Dette betyr at ditt barn er manuelt registrert inn i systemet, men vi ber om at du likevel logger inn på MinIdrett for å verifisere opplysningene.
Veiledning:
Gjennom Min idrett kan du som medlem:
– administrere alle medlemskap i norsk idrett (innmeldinger og utmeldinger)
– betale kontingent/treningsavgifter
– se all informasjon som er registrert om deg
– kunne oppdatere registrert informasjon
– opprette familiegrupper
– skrive ut medlemskort
Registrer deg som bruker:
For å registrere deg som ny bruker, gå til https://minidrett.nif.no og trykk ny bruker.
Video om Min Idrett: https://www.youtube.com/watch?v=DkqeThG82-o
Video om å opprette en ny bruker: https://www.youtube.com/watch?v=rtuud5Gk2Y4
Brukerveiledning til Min Idrett: https://itinfo.nif.no/Min_idrett_Brukerveiledninger
Du får automatisk tilsendt brukernavn og passord når e-postadressa blir lagret i medlemsregisteret.
Dersom du har glemt brukernavn/passord, kan du få dette tilsendt ved å gå til påloggings-siden i Min idrett.
Dersom e-postadressa di er registrert, vil du få tilsendt brukernavn og passord som er registrert på denne adressa.
Har du ikke tilgang til e-post, og du ønsker å endre den registrerte adressa, sender du en e-post til support@idrettsforbundet.no.
Utsending av kontingenter/treningsavgifter:
Hver gang det blir opprettet et betalingskrav vil det bli varsla pr. e-post for å gjøre medlemmet oppmerksom på kravet som ligger på din side i Min idrett.
• Dersom fakturamottakar er under 18 år og er knyttet til foresatte, vil både medlemmet og foresatte
ta mot varsel om betalingskrav som er lagt i Min idrett.
• Alle medlemmer som er registrert i ei familiegruppe, vil få samme varsel om betalingskrav i Min idrett
(dersom alle har registrert e-postadresse og evt. mobilnummer).
• Når en person betaler familiekontingenten, vil alle medlemmer som er registrert i familiegruppa få sin klubbkontingent registrert som betalt.
Betaling av kontingenter/treningsavgifter:
Betaling av kontingenter, treningsavgifter vil bli gjennomført i Idretten sin løsning for Online betaling.
Før en betaler første gangen, må medlemmene (eller foresatte) registrere seg for å bli betaler i
Online betaling (dette er en engangsjobb).
Informasjon om Online betaling med instruksjoner for registrering og hvordan du skal betale,
finn du på denne siden (klikk på link). Se video på denne siden.
Problem:
Dersom du får problem kan du få hjelp her:
• Informasjon om Min idrett.
• Tekniske spørsmål:
– Ring Idrettens support på telefon 03615 (kl. 08.00-20.00) eller e-post: support@idrettsforbundet.no
• Ta kontakt med Gossen IL:
– om du har fått et feilaktig betalingskrav.
– om du mener at du allerede er utmeldt som medlem.
– om du har andre spørsmål som gjelder medlemskapet.
E-post:
post@gossen-il.no
FAQ:
Jeg har fått epost fra NIF om Min Idrett, Skal jeg gjennomføre registreringen og bekreftelse av mitt personnummer i min idrett?
- JA. for at man skal få tilgang til systemene må man bekrefte hvem man er med personnummer EN gang. Dette gjøres ved at Idretten oppretter en sikker tunnel til BuyPass som igjen gjør ett oppslag mot folkeregisteret. Personnummeret blir ikke lagret, men hjelper datasystemet å fjerne dubletter i databasen.