Grasrotandelen

Grasrotandelen er en viktig inntekt for Gossen IL og det er derfor svært gledelig at Grasrotandelen fra 1.1.2018 øker fra 5% til 7%.

Hva er Grasrotandelen?
Grasrotandelen gir deg som spiller hos Norsk Tipping mulighet til å bestemme hvem som skal motta noe av overskuddet til Norsk Tipping. Hver gang du spiller går inntil 7% av spillinnsatsen til den grasrotmottaker du velger, uten at det går utover din innsats, premie eller vinnersjanser.

Hvordan blir jeg Grasrotgiver?
Du må være kunde hos Norsk Tipping for å bli grasrotgiver. Den enkleste måten er å sende en SMS (gratis) med GRASROTANDELEN 971095199 til 60000.
Du kan også tilknytte deg en grasrotmottaker hos en av våre kommisjonærer eller logge deg inn på nettsiden vår. Du kan søke på grasrotmottakere her. Søk opp ønsket grasrotmottaker og velg "tilknytt". Du kan når som helst bytte grasrotmottaker.

Vi vet at det er mange spillere som fortsatt ikke er knyttet opp til noen klubb, så dette er da penger som blir værende hos Norsk Tipping. Vi anbefaler å benytte seg av muligheten til å støtte Gossen IL på denne måten.

Flere endringer fra 2018:
I tillegg til at Grasrotandelen økes til sju prosent er disse endringene innført fra 1.1.2018:

- Grasrotandelen beregnes av netto spillinnsats for spillene Oddsen, nettbaserte spill og Multix. For disse spillene økes Grasrotandelen fra 10 til 14 prosent.
- Fra 1. januar skal det også beregnes grasrotandel av Extra.

Forskriftsendringen ble godkjent i statsråd før jul, og kulturminister Linda Hofstad Helleland er fornøyd. Hun sier målet med å utvide Grasrotandelen er å sikre enda bedre økonomiske kår for frivilligheten.
- Gjennom Grasrotandelen får folk mulighet til vise sin støtte til det idrettslaget eller den foreningen som ligger deres hjerte nærmest. Pengene er en viktig inntektskilde for små og store lag og foreninger landet rundt, sier Helleland.