Klatring

I 2008 ble det satt opp en klatrevegg med fire klatreruter i Aukrahallen, finansiert ved sponsorer og gavemidler. Aktiviteten har dessverre ligget brakk en periode, men med nytt klatrestyre satser vi på oppstart i løpet av kort tid. Treningstider vil bli annonsert så fort alt er på plass.

Klatring er lek! Utfordrende og utviklende uavhengig av nivå. Det gir en vanvittig mestringsfølelse og man får kjenne både på fysiske og psykiske utfordringer. Utøverne blir utfordret til å jobbe mot egne målsettinger, og måle seg mot egne prestasjoner.

Utøverne lærer å ta ansvar og stole på hverandre. Dette kan skape svært sterke bånd mellom de som holder på sammen.

Dette er et sted hvor en kan slappe av og ha det gøy, mens man samtidig gjør noe skapende og sunt!

Vi har utlån av klatreutstyr til store og små. Sikrere må ha brattkort og ved interesse vil det vil bli satt opp nytt brattkortkurs.

Klatregruppa:

Medlem: Torstein Orten