Retningslinjer for refusjon av reiseutgifter for lag i seriespill

Undergruppene har den siste tiden blitt kontaktet med spørsmål knyttet hvordan klubben dekker fergeutgifter for lagene som deltar i seriespill.

Oppsummert er det slik:
  • Klubben dekker 1stk bil (Tur/Retur) for trenere/lagleder, og passasjerutgifter for resterende spiller  på lag fra 10år og oppover. Dette gjelder for perioden f.o.m 01.01.2020 - til Autopass kommer inn.
  • Klubben dekker ikke kjøretøy for foreldre som kjører. Det anbefales derfor at hvert lag setter opp egen kjøreliste slik at kjørebelastning blir fordelt på en rettferdig måte i foreldregruppen. Erfaringsmessig blir det 1-2 bortekamper å kjøre på i løpet av en sesong pr. familie ved fordeling i kjøreliste.

Skal man refundere pengene anbefales følgende 2 løsninger:

1. Etterskuddsbetaling
    1. GENERELT: Det anbefales at samme person/er (lagleder eller trenere) gjør utlegg for reise. Dette forenkler tilbakebetaling.
      1. Fyll ut skjema som ligger vedlagt, fyll inn kolonnene basert på antall personer som har reist på kamp.
      2. Send så skjema til post@gossen-il.no
      3. Beløpet blir utbetalt til 1 person, også må disse pengene fordeles ut til den eller de som har lagt ut for reise.
  2. Forskuddsbetaling
    1. Når terminliste er klar så fylles vedlagt skjema ut, basert på antall bortekamper og estimat av spillere som skal på kamp.
    2. Send så skjema til post@gossen-il.no
    3. Beløpet blir utbetalt til 1 person, som da må betale for laget ved alle reiser i seriespillet. Eventuelt må denne personen betale ut penger til de andre som eventuelt legger ut for reiser hvis han/hun ikke har anledning til å være med på kamp.
Hele ordningen er basert på tillit, og at man i beste intensjon, forsøker å fylle ut skjema så godt som man kan.

Blir kamper flyttet eller kansellert, og man har fått utbetalt for mye penger ved en forskuddsbasert løsning, ber vi om at dette varsles på mail til post@gossen-il.no, slik at man finner en løsning for tilbakebetaling.

Vedlagt skjema: Refundering fergeutgifter 2020 GIL